Annica Aller we love you!

Jag och Bea va lyriska i bilen hem, vi har alltså gått kurs för Annica Aller idag. Av de instruktörer jag gått för så har hon en enastående förmåga att engagera sig i varje ekipage, hon hittar lösningar och individanpassar är flexibel och påhittig! Jag blev överlycklig då en av övningarna fokuserade på ”tunnel under balansen” som vi minst sagt haft lite problem med och inte har Johanna kommit på något bra knep att träna det heller! Idag fick vi jättebra tips och verktyg och vi satte det snyggt! Kanonväder, trevliga kursare och god mat! Perfekt. Nu är det bara Anna Käll kvar på min ”att träna för lista” som jag vill testa. Vi får se om det blir något i sommar.

Lill-Tösen fortsätter att vara en underbar liten valp, hon är ju som bekant en liten olycksfågel och hennes lilla tå är numer en klo fattigare. Nu vill vi bara att skitsåret läker så vi kan härja runt som vi vill! Hon är fantastisk i all hantering, när jag håller på med såret så sitter hon som ett ljus och säger inte en knyst. Hon har varit med på kursen idag och hon imponerar på mig varje gång hon är med på saker… Bryr sig inte ett skit om alla uppspelta hundar, tar kontakt med mig. Lullar runt runt hindren sprang upp på balansen och tog även en tripp upp på A-hindret. As coooolt sa hon! Hon betade även av fullsatt uteservering i Lördags på Storan. Jag tar med hundarna överallt det går, och där det nästan inte går men då får man flörta sig in. 🙂 Skönt med små hundar…..

I morrn styr vi kosan mot Oskarshamn och det ska bli mycket trevligt, både att tävla och få umge mig med likasinnade hundnördar under en hel helg!! 🙂

1 Response so far »


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

